MEVLANA
DEĞİŞİM PROGRAMINA BAŞVURU YAPMAK İSTİYORUM, NE YAPMALIYIM?
Mevlana Değişim
Programı kapsamında Öğrenci Öğrenim Hareketliliği faaliyetine katılmak isteyen
öğrencilerimiz için bir akademik yıl içinde 1 kez ilana çıkılır.
Başvurular Ocak veya
Şubat ayında açılır.
Her yıl Yükseköğretim
Kurumu Başkanlığı tarafından yayınlanan Yürütme
Kurulu Kararına göre, başvuru
rehberi hazırlanır ve bu rehber öğrenci tarafından dikkatlice
okunmalıdır.
Başvuru rehberi;
başvuru için gerekli belgeler, programa katılım şartları, sınav puanlaması ve
hibeler gibi önemli bilgileri içermektedir.
MEVLANA
DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILMAYA HAK KAZANDIM, NE YAPMALIYIM?
YÖK’e Adaylığın Bildirilmesi – Hibe Talebi
Koordinatörlüğümüz tarafından
adaylığınız YÖK’e bildirilir ve hibe talebinde bulunulur. YÖK’ten gelen
sonuçlar www.mevlana.hitit.edu.tr
adresinde yayınlanır.
Asil Adayların Karşı Kurumlara Bildirilmesi
Gitmeye hak kazandığınız kurumlara
koordinatörlüğümüz tarafından adaylığınız bildirilir.
Seçildiğiniz kuruma ait başvuru şartlarını
ve başvuru belgelerini okulun web sitesinden inceleyerek öğrenmeli ve son
başvuru tarihine uyarak, belgelerinizi hazırlamalısınız. Bazı okullar on-line
başvuru isteyebilir.
Başvuru belgelerinizi belirtilen
tarihlerde koordinatörlüğümüze teslim etmeniz gerekmektedir.
Öğrenim
Protokolünün Hazırlanması
Bu protokol hareketlilik
faaliyetinizin en önemli belgelerinden birisidir.
Öğrenim
Protokolü, öğrencinin gideceği üniversitede öğrenim göreceği sürede alacağı
derslerin isim, kod ve ECTS kredilerinin yazılı olduğu belgedir. Öğrenci ders
seçimini kendi bölüm koordinatörü ve gideceği bölümün koordinatörüyle irtibat
kurarak yapar.
Mevlana Değişim
Programı öğrencilerinin, ortak bir kredi sistemi çerçevesinde belirlenen
kredilere dayalı ders yükleri, kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumlarında
aynı yarıyılda almaları gereken ders yükünden daha az olamaz.
Öğrenci yurt
dışına çıkış yapmadan önce bu anlaşmanın her iki üniversitenin bölüm ve kurum
koordinatörleri tarafından imzalanması
gerekir. Belgeyi kurum koordinatörümüze imzalatmak için ofisimize teslim
ederken bölüm koordinatörünüz tarafından imzalı olduğundan emin olunuz.
Ofisimiz
öğrencinin zaman kaybını önlemek amacıyla imzalı anlaşmanın fotokopisini/çıktısını
kabul etmektedir; ıslak imza şartı aramamaktadır. Ancak, öğrencinin anlaşmayı 3
nüsha olarak hazırlayıp, program sonunda orijinal imzalı olarak
koordinatörlüğüme teslim etmesi gerekmektedir.
Kabul Mektubunun
Gelmesi
Alınan kabul
mektubunun imzalı/mühürlü olması ve öğrencinin ismiyle birlikte hareketlilik
sürecinin başlangıç/bitiş tarihlerini içeriyor olması gerekmektedir.
Bu belge, ofisimize
ulaştırılana kadar ofis öğrenci hakkında herhangi bir işlem yapamaz.
Gitmeden Önce Ofisimize Teslim Edilmesi Gereken
Belgeler
1. Öğrenci Başvuru Formu
2. Öğrenci Bilgi Formu
3. Öğrenim Protokolü (3 adet
hazırlayınız.)
4. Öğrenci Kabul Belgesi
5. Öğrenci Yükümlülük
Sözleşmesi (2 adet hazırlayınız.)
6. Pasaport Fotokopisi
7. Hesap Cüzdanı Fotokopisi:
Çorum Merkez şubesinden (farklı bankalarda komisyon uygulandığı için)
açtıracağınız TL hesabınıza ait hesap cüzdanınızın adınızı ve IBAN numarasını
içeren sayfasının fotokopisini teslim etmelisiniz.
8. Vize Fotokopisi
9. Uçak Bileti Fotokopisi
Vize/Hibe Yazısı: Ofisimiz
öğrencilerimizin daha kolay ve sorunsuz vize alabilmeleri için Türkçe/İngilizce
olarak bir vize yazısı düzenlemektedir. Bu yazı öğrencinin gideceği okulda
öğrenim göreceği zaman aralığını ve aylık hibe miktarını içermektedir.
Vize Şartı Aramayan Ülkelere Gidecek
Öğrencilerimiz: Belgeler kısmında yer alan “vizesiz çıkış” belgesini
doldurup imzaladıktan sonra ofisimize teslim ediniz.
%80 Hibenin Yatırılması
Gerekli tüm belgeler öğrenci tarafından ofisimize
teslim edildiğinde, öğrencinin hak ettiği 4 aylık toplam hibenin %80’i
yatırılır.
Ders Değişikliği
Öğrenim Anlaşmasında bir
değişiklik yapılması halinde, öğrenci eklediği/çıkardığı dersleri değişiklik
sayfasına işletip gidilen üniversitenin koordinatörlerine imzalatıldıktan sonra
HİTÜ bölüm koordinatörüne e-posta ortamında iletir. Bölüm koordinatörü de
imzaladıktan sonra ofisimize ulaştırır. (3 adet hazırlanıp, orijinal imzalı
olmalıdır.)
PROGRAMI
TAMAMLADIM, NE YAPMALIYIM?
Faaliyetimi 1 Dönem Daha Uzatmak İstiyorum.
Öncelikle, öğrenci programdan
yalnızca 1 dönem hibeli olarak faydalanabileceğini unutmamalıdır. 2. dönem de
programdan faydalanmak isteyen öğrenciler bulundukları kurumdan onay aldıktan
sonra HİTÜ bölüm koordinatörünün onayını alıp koordinatörlüğüme dilekçe ile
başvuruda bulunmalıdır.
Döndükten Sonra Ofisimize Teslim Edilmesi
Gereken Belgeler
1. Öğrenci Katılım Belgesi
2.
Transkript
3.
Öğrenci Nihai Raporu
4.
Seyahat Belgeleri (Pasaport Giriş Çıkış Damgalı Sayfalar)
%20 Hibenin Yatırılması
Öğrencinin
kendi okulunda değişim hareketliliğinde bulunduğu dönemde alması gereken ders
kredi yükünü, kabul eden yükseköğretim kurumunda da başarıyla tamamlaması
%20lik dilimin tamamının ödenmesi için gereken koşuldur. Ancak, öğrencinin
toplam ders yükünün tamamını başarıyla tamamlayamadığı durumlarda, kredi
yükünde başarılı olduğu oranda kalan %20lik dilimi alabilecektir.
%20lik dilim X Başarılı Olduğu Kredi
Sayısı
Alması Gereken Kredi
Yükü
Not Dönüşümü
Not dönüşümü
için gerekli olan belgeler Öğrenim Protokolü ve Transkripttir. Bu belgelerin
imzalarının tam olması çok önemlidir. Ofisimiz tarafından üst yazı ile
öğrencinin bağlı olduğu birime gönderilir.
NOTLAR:
·
Mevlana Öğrencileri yurtdışında bulundukları dönemler de
dâhil olmak üzere HİTÜ öğrenci harcını –yükümlülük söz konusuysa- yatırmakla
yükümlüdürler.
·
Birimimize teslim edilmesi gereken belgeler listesinin
bir çıktısı öğrenci tarafından alınarak hangi belgelerin teslim edildiği
öğrenci tarafından takip edilecektir.
·
Öğrencilerin hareketlilik tamamlandıktan sonra en
geç 1 ay içerisinde tüm belgelerini eksiksiz bir biçimde ofisimize teslim etmiş
olmaları gerekmektedir.
·
Aslı istenilen belgelerin onaylı ve imzaların ıslak
olması gerekmektedir. Asıl belgelerin üzerinde silinti, kazıntı,
karalama, değişiklik vb. olmamalıdır.